Verzending- en retourbeleid

Verwerkingstijd

Bestellingen worden in de meeste gevallen verwerkt en verzonden binnen 2 a 3 werkdagen na ontvangst van betaling.
Is de verwerkingstijd toch langer omwille van drukte of de grootte van je bestelling? Dan brengen we je hiervan zo snel mogelijk op de hoogte via e-mail.

De bestelde plantjes worden rechtstreeks opgehaald bij onze Belgische kweker. Deze plantjes worden hand-picked vers gekozen uit de serre. Dit zorgt voor de mooiste plantjes met een optimale kwaliteit. Bij Plantiful doen we er alles aan om jouw plantjes onbeschadigd toe te laten komen.

Verzendkosten

Alle pakketjes worden verzonden als pakket via Bpost (verwerking via SendCloud-software). Bij elke bestelling ontvang je enkele dagen later een Track & Trace-code van Bpost per e-mail. Op die manier kan je steeds, vanaf het moment van verzending, de status van je pakket online opvolgen.

  • Verzend- & verpakkingskosten België: GRATIS
  • Verzend- & verpakkingskosten naar Nederland: 8,95 euro
  • Verzend- & verpakkingskosten naar Luxemburg: 9,95 euro.

Wil je graag je bestelling laten verzenden naar een ander land? Neem dan even contact met ons op via hello@plantiful.be.

Pakket niet ontvangen?

Vermeld je Track&Trace status dat het pakket is afgeleverd, maar je hebt het niet ontvangen? Vraag dan zeker even aan de buren of zij niets hebben ontvangen voor je. In geval van problemen neem je best contact op met de klantendienst van Bpost via volgende url: www.bpost.be/een-probleem-signaleren. Je mag ons steeds verwittigen via hello@plantiful.be, zodat we je case in de mate van het mogelijke mee kunnen opvolgen.

Afhalen

Bestellingen kunnen niet afgehaald worden, tenzij het om grote bestellingen gaat.
In dat geval kunnen bestellingen, enkel na afspraak via hello@plantiful.be of via +32 474 20 78 50, afgehaald worden te Westerlo (België).

Afhaaladres voor grote bestellingen: Aspergevelden 55, 2260 Westerlo.Retour

Voor retour maken we onderscheid tussen twee soorten bestellingen.

Producten bestaande uit een plant (levende producten)

Producten die bestaan uit een plant (bijvoorbeeld plant-pot-combinatie) kunnen niet geretourneerd worden. Dit is omdat de producten binnen de wettelijke bedenktermijn van 14 dagen kunnen bederven, wat het geval is voor planten.
Al onze planten worden zowel door de kweker als door ons voor verzending visueel gecontroleerd op kwaliteit. De planten en bijhorende potten worden in een professionele beschermende verpakking verzonden.
Wanneer toch blijkt dat één van de onderdelen van je bestelling beschadigd is (bijvoorbeeld de plant beschadigd of de pot gebarsten), neem dan contact op met ons via hello@plantiful.be zodat we samen tot een gepaste oplossing kunnen komen. Voor een vlotte verwerking vragen we je een foto van het beschadigde product mee te sturen.

We adviseren om na ontvangst van de bestelling de planten zo snel mogelijk uit de doos en verpakking te halen!

Producten zonder plant (niet-levende producten)

Producten die vallen onder de niet-levende producten, bijvoorbeeld verzorgingsproducten, gieters of meststoffen, kunnen wanneer ze ongeopend zijn, geretourneerd worden.

Je kan jouw bestelling tot 14 dagen na ontvangst, zonder opgave van reden, annuleren. Neem hiervoor contact op met ons via hello@plantiful.be. Nadat je ons een bericht van annulatie hebt bezorgd, heb je nogmaals 14 dagen om de producten aan ons retour te sturen.

Zodra we de artikelen van jouw retour hebben ontvangen in oorspronkelijke staat, bezorgen we jou het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten terug, en dit uiterlijk 14 dagen na jouw melding van retour. De kosten voor retour van bij jou thuis tot bij ons zijn voor jouw rekening.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het door ons toegezonden modelformulier voor herroeping (PDF), maar bent hiertoe niet verplicht.

Voor herroeping, kunt u ook altijd het modelformulier voor herroepingsrecht gebruiken, dit is te downloaden via volgende url: economie.fgov.be/modelformulier-herroepingsrecht.pdf

Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.”

Retouradres:

Plantiful
Aspergevelden 6
2260 Westerlo
België

Garantie

Bekijk hiervoor onze Algemene voorwaardenpunt 11 “Garantie en conformiteit”.

Klachten

Heb je een klacht over onze producten of onze service? Laat het ons weten via hello@plantiful.be en wij doen ons best om samen met jou tot een oplossing te komen.

Ben je nadien niet tevreden met de geboden oplossing, dan heb je als consument in de EU ook de mogelijkheid om je klacht te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is, staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Je vraag niet beantwoord?

Is je vraag nog niet beantwoord? Aarzel niet om ons een berichtje te sturen, we helpen je graag verder.




    Of contacteer #BAS rechtstreeks

    e-mail: hello@plantiful.be Bel ons +32 14 39 74 84

    Volg ons op social