Veelgestelde vragen over verzending en retour

Vragen staat vrij

Vragen over verzending en retour

Heb je een vraag over hoe je Plantifulbestelling verzonden wordt, of wat ons retourbeleid is? Op deze pagina lijsten we de meest voorkomende vragen en hun antwoorden voor je op.

Jouw vraag nog niet volledig beantwoord? Neem gerust contact met ons op!

Mijn pakket is onvolledig. Wat nu?

Hebben we toch nog iets over het hoofd gezien?
Dan sturen we jou zo snel mogelijk de overige producten achterna.

Neem hiervoor meteen contact met ons op via hello@plantiful.be en vermeld steeds jouw bestelnummer en het ontbrekende product.

Op deze manier kunnen we je bestelling in detail nakijken om na te gaan wat er juist is misgelopen.
Indien er reeds betaalde producten ontbreken in je pakket, proberen we deze zo snel mogelijk achterna te sturen.

Mijn pakket is beschadigd. Wat moet ik doen?

Als ondanks de met veel zorg en liefde ingepakte plantjes en producten, voorzien van de nodige beschermende verpakking en materialen, toch beschadigd zijn, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via hello@plantiful.be.

Daarna kunnen we zo snel mogelijk zoeken naar een gepaste oplossing voor jouw probleem.
Vermeld steeds jouw bestelnummer en voeg een aantal foto’s toe met een grondige omschrijving van het probleem, zodat we onmiddellijk weten over welke bestelling en welk probleem het juist gaat.

Mijn pakket werd niet geleverd. Wat nu?

Na verzending van het pakket ontvang je van ons een Track&Trace code van Bpost op het e-mailadres waarmee je besteld hebt. Indien je deze niet hebt ontvangen (check zeker je spam-map!), neem dan contact met ons op via hello@plantiful.be en vermeld je bestelnummer.

Vermeld je Track&Trace status dat het pakket is afgeleverd, maar je hebt het niet ontvangen?
Vraag dan zeker even aan de buren of zij niets voor jou in ontvangst hebben genomen.

In geval van problemen neem je best contact op met de klantendienst van Bpost via www.bpost.be/probleem-signaleren.

Je mag ons steeds verwittigen via hello@plantiful.be, zodat we jouw case in de mate van het mogelijke mee kunnen opvolgen bij Bpost.

In welke landen kan ik mijn pakket laten leveren?

Je kan onze succulenten, vetplanten en cactussen online kopen en laten leveren in België, Nederland en Luxemburg.

Wil je toch graag naar een ander land laten leveren?
Neem dan contact met ons op via hello@plantiful.be en dan bekijken we samen de mogelijkheden.

Kan ik mijn pakket volgen?

Na verzending van het pakket ontvang je van ons een Track&Trace code van Bpost via e-mail. Indien je deze mail niet hebt ontvangen (check zeker je map ongewenste e-mail!), neem dan contact met ons op via hello@plantiful.be en vermeld je bestelnummer.

Wie levert mijn pakket?

Onze pakketjes worden verzonden via Bpost binnen 2 à 3 werkdagen na het plaatsen van je bestelling.
Je kan er zelf voor kiezen om het pakketje bij je thuis of op kantoor te laten leveren.

Hoe lang is de levertijd?

Na de aankoop worden jouw plantjes zo snel mogelijk met de hand gekozen in de serres van onze Belgische kweker. Deze plantjes worden binnen 2 à 3 werkdagen opgehaald bij onze kweker, met liefde ingepakt en vervolgens verzonden in beschermde verpakking naar het gekozen leveradres.

De levertijd bedraagt gemiddeld 3 tot 6 werkdagen van zodra we je bestelling en betaling goed hebben ontvangen. Hierbij zijn we uiteraard ook afhankelijk van onze verzendpartner Bpost.

Om de verzendstatus van je bestelling zo goed mogelijk op te volgen, krijg je via mail een Track&Trace code aangeleverd. Zo kan je de verzendstatus van jouw pakketje helemaal zelf opvolgen.
De Track&Trace code wordt aangeleverd van zodra je pakketje klaar staat voor verzending.

Ik heb een cactus besteld. Kan mijn postbode zich prikken?

Oh! Wat vriendelijk dat je zo bezorgd bent om je postbode.
Maar goed ook, wie zou anders al je online bestelde pakjes brengen?

Wees gerust, als je een cactus besteld is hij stevig ingepakt in een beschermende plantencup zodat niemand zich hoeft te prikken. Je postbode is veilig! 😉

Uitgebreide uitleg over onze manier van verpakken en verzenden kan je op deze pagina nalezen.

Zijn de plantjes voldoende beschermd tijdens de verzending?

Daar kan je op rekenen! Bij Plantiful gebruiken we speciale beschermende plantencups voor vetplanten en cactussen waardoor de cactus-stekels of de blaadjes van de succulenten worden beschermd tijdens de verzending.

Uitgebreide uitleg over onze manier van verpakken en verzenden kan je op deze pagina nalezen.

In uitzonderlijke gevallen kan het zijn dat de blaadjes lichtjes vervormd worden door in de beschermende plantencups te zitten, maar na enkele dagen herstelt de vorm van je plantje zich terug in originele staat.

Het is wel belangrijk om na ontvangst je plantjes zo snel mogelijk uit de doos te halen, zodat ze terug voldoende licht en lucht krijgen. Als de aangekochte planten enkele dagen langer in de doos blijven, zullen de mooie kleuren sneller flets worden en kan je pantje sneller kapot gaan.

Kan ik een bestelling retouren?

Neen, levende producten zoals planten en cactussen kunnen niet worden geretourneerd, omdat er niet gegarandeerd kan worden dat de planten door de koper correct zijn verzorgd.

We zijn er van overtuigd dat we planten en producten van de beste kwaliteit leveren aangezien de planten rechtstreeks hand-picked bij de kweker worden uitgekozen.

Als één van de ontvangen planten of producten (b.v. bijhorende pot) beschadigd is of niet aan de kwaliteit voldoet, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via hello@plantiful.be zodat we een gepaste oplossing kunnen zoeken. Vermeld steeds uw bestelnummer zodat we onmiddellijk weten over welke bestelling het gaat. Voeg indien mogelijk ook enkele foto’s toe van het desbetreffende product.

Ik wil mijn bestelling als cadeau verzenden.

Uiteraard is het steeds mogelijk om onze vetplanten en cactussen aan te kopen als geschenk.
Voor veel mensen is dit een zeer aangenaam cadeau om in ontvangst te nemen.

Momenteel bieden we echter nog niet de mogelijkheid om geschenkverpakking te bestellen bij je aankoop (we werken er wel al aan!).

Je kan er voor kiezen om het pakket gewoon bij je thuis of op kantoor te laten leveren, en de plantjes aan de ontvanger te geven met een bijpassend kaartje uit onze collectie.

Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om je geschenk rechtstreeks te laten bezorgen bij de gelukkige ontvanger.

Vergeet dan zeker niet om via je Track&Trace code van Bpost je pakketje goed op te volgen.
Zo kan je nagaan wanneer je geschenk is aangekomen bij de ontvanger.
Je kan de Track&Trace code ook rechtstreeks doorsturen naar de ontvanger, zodat hij/zij dit kan opvolgen.

Vraag zeker nog eventjes aan de ontvanger om het pakketje zo snel mogelijk uit te pakken.
Als de plantjes te lang in de doos blijven zitten, verliezen ze sneller hun mooie kleur en gaan ze sneller kapot.

Vergeet zeker niet om een leuke boodschap toe te voegen bij je geschenk.
Dit zorgt voor de extra finishing touch.
Bestel daarom ook een toepasselijk kaartje bij je cadeau!

Je vraag niet beantwoord?

Is je vraag nog niet beantwoord? Aarzel niet om ons een berichtje te sturen, we helpen je graag verder.

Of contacteer ons via

Stuur een e-mail
hello@plantiful.be

Contacteer ons via Facebook
/PlantifulShop

Bel ons
+32 474 20 78 50

Login

Lost your password?

Send this to a friend