Veelgestelde vragen

Vragen staat vrij

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag over Plantiful, onze succulenten & andere producten, of over de mogelijkheden van bestellen, betalen en verzenden?

Op deze pagina’s lijsten we de meest voorkomende vragen en hun antwoorden voor je op.

Ben je specifiek op zoek naar vragen over de verzorging en onderhoud van vetplanten en cactussen?
Kijk dan op onze verzorgingstips-pagina.

Veelgestelde vragen over Plantiful en de producten

Een product is niet in voorraad, wat nu?

De meeste producten die uit voorraad staan, zijn na enkele weken of maanden weer beschikbaar.

Het aanbod wisselt dan ook regelmatig af naargelang de beschikbaarheid bij onze Belgische kweker en het bijhorende seizoen.

Al kan je immers nooit genoeg succulenten in huis hebben!
Bestel alvast één van onze andere plantjes op Plantiful.be.

   You can’t buy happiness
but you can buy plants
and that’s pretty much
the same thing.  

Hoe groot zijn de vetplanten en cactussen?

Online shoppen is handig, snel en leuk.
Maar ondanks het feit dat we veel aandacht besteden aan onze productfotografie, beseffen we maar al te goed dat het niet altijd eenvoudig is om in te schatten hoe groot een plantje nu in werkelijkheid is.

Om onze klanten zo goed mogelijk te begeleiden in hun zoektocht naar het geschikte plantje, hebben we een pagina gemaakt waarop je alle nodige informatie kan terugvinden rond de verschillende formaten van het Plantiful aanbod.

Hebben jullie ook andere planten?

Neen, momenteel bieden wij geen andere kamerplanten aan naast vetplanten en cactussen.

Momenteel hebben wij een divers aanbod aan succulenten beschikbaar op onze plantjes webshop.
De succulenten worden van tijd tot tijd aangepast, zodat er steeds een divers aanbod aan vetplantjes en cactussen beschikbaar is voor jou.

Ben je op zoek naar plantjes voor de inrichting van jouw kantoor, winkel of horeca zaak of heb je nood aan grotere hoeveelheden planten? Stuur dan een mailtje naar hello@plantiful.be of via de contactpagina. Dan bekijken we de mogelijkheden verder na voor jou.

Hebben jullie ook een winkel?

Neen, spijtig genoeg niet.

Maar de Plantiful webshop is ook heel erg leuk om jouw vetplanten en cactussen op te bestellen!
Dat kan op ieder moment rustig van bij jouw thuis, zodat je meteen kan nakijken welke combinatie in welke ruimte past.

 

Help! Ik heb het gevoel dat mijn plantje aan het sterven is.

Oh nee! De twee belangrijkste redenen dat succulenten en cactussen sterven of “verwelken” zijn ofwel een teveel aan water, ofwel te weinig aan (zon)licht.

Lees onze verzorgingstips voor alle details!

Veelgestelde vragen over bestellen en betalen bij Plantiful

Waarom betaal ik verzendkosten & verpakkingskosten?

Om de plantjes zo veilig mogelijk te leveren, vragen we een kleine vergoeding als verzend- & verpakkingskost.

Deze kost bevat naast de Bpost verzendkost ook de speciale beschermende plantencups die we gebruiken om de plantjes zo goed mogelijk te beschermen tegen invloeden van buitenaf tijdens de verzending, alsook het overige beschermend materiaal om planten en potjes te beschermen tegen schokken.

Jouw plantjes worden op deze manier met de nodige zorg en liefde verpakt en verzonden om steeds de meest optimale kwaliteit te kunnen garanderen. Om dit allemaal zo goed mogelijk te verwezenlijken, werken we dus met een kleine verzend- & verpakkingskost.

Waar vind ik een kortingscode?

Bij speciale gelegenheden verspreiden we online diverse kortingscodes die je kan gebruiken tijdens je bestelling.

Wil je op de hoogte worden gebracht van onze kortingsacties?
Schrijf je dan nu eventjes in op de Plantiful nieuwsbrief en/of volg Plantiful op Facebook.
Hier zal je van tijd tot tijd als eerste kunnen genieten van onze tijdelijke promotiecodes.

 

Kan ik een factuur ontvangen?

Dat kan zeker!

Stuur een mailtje naar hello@plantiful.be met je facturatie-gegevens (vergeet je BTW-nummer niet te vermelden!) samen met je bestelnummer.

Hebben jullie geschenkverpakking?

Een vetplant of cactus als cadeauWat een geweldig idee!

Voorlopig zijn we spijtig genoeg nog niet in staat om geschenkverpakking aan te bieden.
Een succulent of cactus laat zich immers niet zo eenvoudig inpakken met geschenkverpakking.

Maar beloofd, we werken er aan!

Intussen kan je gerust een succulent bestellen als cadeau, en vergeet dan zeker niet een bijhorend wenskaartje bij je bestelling te voegen.

Zijn er nog andere bijkomende wensen? Voeg deze dan zeker even toe aan de opmerkingen bij het plaatsen van je bestelling.

Hoe kan ik betalen?

Bij het plaatsen van je bestelling op Plantiful.be kan je onmiddellijk online betalen.

We ondersteunen de meest courante betaalmethodes zoals:

  • Bankcontact / Mister cash / Maestro
  • Kredietkaarten – Visa / Mastercard
  • PayPal
  • iDeal (NL)

Veelgestelde vragen over verzending en retour bij Plantiful

Mijn pakket is onvolledig. Wat nu?

Hebben we toch nog iets over het hoofd gezien?
Dan sturen we jou zo snel mogelijk de overige producten achterna.

Neem hiervoor meteen contact met ons op via hello@plantiful.be en vermeld steeds jouw bestelnummer en het ontbrekende product.

Op deze manier kunnen we je bestelling in detail nakijken om na te gaan wat er juist is misgelopen.
Indien er reeds betaalde producten ontbreken in je pakket, proberen we deze zo snel mogelijk achterna te sturen.

Mijn pakket is beschadigd. Wat moet ik doen?

Als ondanks de met veel zorg en liefde ingepakte plantjes en producten, voorzien van de nodige beschermende verpakking en materialen, toch beschadigd zijn, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via hello@plantiful.be.

Daarna kunnen we zo snel mogelijk zoeken naar een gepaste oplossing voor jouw probleem.
Vermeld steeds jouw bestelnummer en voeg een aantal foto’s toe met een grondige omschrijving van het probleem, zodat we onmiddellijk weten over welke bestelling en welk probleem het juist gaat.

Mijn pakket werd niet geleverd. Wat nu?

Na verzending van het pakket ontvang je van ons een Track&Trace code van Bpost op het e-mailadres waarmee je besteld hebt. Indien je deze niet hebt ontvangen (check zeker je spam-map!), neem dan contact met ons op via hello@plantiful.be en vermeld je bestelnummer.

Vermeld je Track&Trace status dat het pakket is afgeleverd, maar je hebt het niet ontvangen?
Vraag dan zeker even aan de buren of zij niets voor jou in ontvangst hebben genomen.

In geval van problemen neem je best contact op met de klantendienst van Bpost via www.bpost.be/probleem-signaleren.

Je mag ons steeds verwittigen via hello@plantiful.be, zodat we jouw case in de mate van het mogelijke mee kunnen opvolgen bij Bpost.

In welke landen kan ik mijn pakket laten leveren?

Je kan onze succulenten, vetplanten en cactussen online kopen en laten leveren in België, Nederland en Luxemburg.

Wil je toch graag naar een ander land laten leveren?
Neem dan contact met ons op via hello@plantiful.be en dan bekijken we samen de mogelijkheden.

Kan ik mijn pakket volgen?

Na verzending van het pakket ontvang je van ons een Track&Trace code van Bpost via e-mail. Indien je deze mail niet hebt ontvangen (check zeker je map ongewenste e-mail!), neem dan contact met ons op via hello@plantiful.be en vermeld je bestelnummer.

Veelgestelde vragen over miniplantjes voor gelegenheden

Worden de plantjes opgestuurd?

De mini plantjes, zeker in grote hoeveelheden, zijn niet geschikt om op te sturen via een koerierdienst.

We vragen dan ook aan onze lieve klanten om de plantjes zelf op te komen halen in Westerlo (België) na afspraak. Bij grotere hoeveelheden kunnen we de plantjes eventueel aan huis leveren. Hiervoor rekenen we een bijkomende leverkost aan op basis van de afstand van Westerlo tot bij jouw thuis.

Contacteer ons voor meer informatie.

Moet ik een minimum hoeveelheid bestellen?

Om voordeel te maken van het gunstig prijstarief moet je minstens 20 plantjes bestellen. Daarna maakt het niet uit of je er 21 of 650 besteld.

Kan ik stickertjes op de potjes plakken?

Ja dat is zeker mogelijk. De kunststof potjes zijn ideaal om een stickertje op te plakken. Wanneer je kiest voor de terracotta potjes, zorg dan zeker dat je stickers voldoende kleefkracht hebben zodat ze houden op het terracotta materiaal.

Ter info: de kunststof potjes hebben een hoogte van 5,8 cm.
De terracotta potjes hebben een hoogte van 5,9 cm, waarvan een dikkere rand van ongeveer 1,6 cm.
Belangrijk voor het ontwerp van je bijhorend stickertje.

Hoe moet ik de mini vetplantjes verzorgen?

Daar hoef je je geen zorgen om te maken. Van zodra de plantjes vertrekken uit de serres van onze Belgische kweker hebben ze net water gekregen. Je hoeft ze dus de eerste maand nog geen water te geven. Indien het zeer warm is binnen, kan dit iets sneller aan de orde zijn. Lees hier alls over de verzorgingstips van je plantje.

We adviseren wel om de plantjes zo dicht mogelijk bij een raam te plaatsen om voldoende zonlicht te krijgen totdat je de plantjes kan uitdelen aan je gasten en bezoekers.

Voor ieder plantje geven we trouwens ook een verzorgingskaartje mee dat je samen met het plantje kan uitdelen aan je gasten. Zo weet iedereen perfect hoe ze van jouw plantje zo lang mogelijk kunnen genieten.

Hoe lang op voorhand moet ik de plantjes bestellen?

We hebben jouw mini plantjes vrij snel ter beschikking. Reken hiervoor op max. 3 werkdagen. Indien nodig kunnen we eventueel dezelfde werkdag de plantjes al voor je klaarzetten. Je moet de vetplantjes dus geen weken op voorhand in huis halen, en zo ben je zeker dat je je gasten of bezoekers de meest verse en groene mini plantjes kan meegeven.

We hebben wel graag dat je je bestelling minstens 2 weken op voorhand doorgeeft, zodat we zeker zijn dat we de nodige voorraden van potjes en plantjes voor jou opzij kunnen zetten en zodat jij voldoende tijd hebt om het bestelbedrag naar onze rekening over te maken.

Let op: indien je voor houten plantenlabels kiest, dan het belangrijk om rekening te houden met een langere productietijd. Hiervoor rekenen we min. 2 à 3 weken op voorhand als je gebruik wilt kunnen maken van deze leuke gepersonaliseerde houten plantenlabels.

Je vraag niet beantwoord?

Is je vraag nog niet beantwoord? Aarzel niet om ons een berichtje te sturen, we helpen je graag verder.

Of contacteer ons via

Stuur een e-mail
hello@plantiful.be

Contacteer ons via Facebook
/PlantifulShop

Bel ons
+32 474 20 78 50

Login

Lost your password?

Send this to a friend