Veelgestelde vragen

Vragen staat vrij

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag over Plantiful, onze succulenten & andere producten, of over de mogelijkheden van bestellen, betalen en verzenden?

Op deze pagina’s lijsten we de meest voorkomende vragen en hun antwoorden voor je op.

Ben je specifiek op zoek naar vragen over de verzorging en onderhoud van vetplanten en cactussen?
Kijk dan op onze verzorgingstips-pagina.

Veelgestelde vragen over Plantiful en de producten

Een product is niet in voorraad, wat nu?

De meeste producten die uit voorraad staan, zijn na enkele weken of maanden weer beschikbaar.

Het aanbod wisselt dan ook regelmatig af naargelang de beschikbaarheid bij onze Belgische kweker en het bijhorende seizoen.

Al kan je immers nooit genoeg succulenten in huis hebben!
Bestel alvast één van onze andere plantjes op Plantiful.be.

   You can’t buy happiness
but you can buy plants
and that’s pretty much
the same thing.  

Hoe groot zijn de vetplanten en cactussen?

Online shoppen is handig, snel en leuk.
Maar ondanks het feit dat we veel aandacht besteden aan onze productfotografie, beseffen we maar al te goed dat het niet altijd eenvoudig is om in te schatten hoe groot een plantje nu in werkelijkheid is.

Om onze klanten zo goed mogelijk te begeleiden in hun zoektocht naar het geschikte plantje, hebben we een pagina gemaakt waarop je alle nodige informatie kan terugvinden rond de verschillende formaten van het Plantiful aanbod.

Hebben jullie ook andere planten?

Neen, momenteel bieden wij geen andere kamerplanten aan naast vetplanten en cactussen.

Momenteel hebben wij een divers aanbod aan succulenten beschikbaar op onze plantjes webshop.
De succulenten worden van tijd tot tijd aangepast, zodat er steeds een divers aanbod aan vetplantjes en cactussen beschikbaar is voor jou.

Ben je op zoek naar plantjes voor de inrichting van jouw kantoor, winkel of horeca zaak of heb je nood aan grotere hoeveelheden planten? Stuur dan een mailtje naar hello@plantiful.be of via de contactpagina. Dan bekijken we de mogelijkheden verder na voor jou.

Hebben jullie ook een winkel?

Neen, spijtig genoeg niet.

Maar de Plantiful webshop is ook heel erg leuk om jouw vetplanten en cactussen op te bestellen!
Dat kan op ieder moment rustig van bij jouw thuis, zodat je meteen kan nakijken welke combinatie in welke ruimte past.

 

Help! Ik heb het gevoel dat mijn plantje aan het sterven is.

Oh nee! De twee belangrijkste redenen dat succulenten en cactussen sterven of “verwelken” zijn ofwel een teveel aan water, ofwel te weinig aan (zon)licht.

Lees onze verzorgingstips voor alle details!

Veelgestelde vragen over bestellen en betalen bij Plantiful

Waarom betaal ik verzendkosten & verpakkingskosten?

Om de plantjes zo veilig mogelijk te leveren, vragen we een kleine vergoeding als verzend- & verpakkingskost.

Deze kost bevat naast de Bpost verzendkost ook de speciale beschermende plantencups die we gebruiken om de plantjes zo goed mogelijk te beschermen tegen invloeden van buitenaf tijdens de verzending, alsook het overige beschermend materiaal om planten en potjes te beschermen tegen schokken.

Jouw plantjes worden op deze manier met de nodige zorg en liefde verpakt en verzonden om steeds de meest optimale kwaliteit te kunnen garanderen. Om dit allemaal zo goed mogelijk te verwezenlijken, werken we dus met een kleine verzend- & verpakkingskost.

Waar vind ik een kortingscode?

Bij speciale gelegenheden verspreiden we online diverse kortingscodes die je kan gebruiken tijdens je bestelling.

Wil je op de hoogte worden gebracht van onze kortingsacties?
Schrijf je dan nu eventjes in op de Plantiful nieuwsbrief en/of volg Plantiful op Facebook.
Hier zal je van tijd tot tijd als eerste kunnen genieten van onze tijdelijke promotiecodes.

 

Kan ik een factuur ontvangen?

Dat kan zeker!

Stuur een mailtje naar hello@plantiful.be met je facturatie-gegevens (vergeet je BTW-nummer niet te vermelden!) samen met je bestelnummer.

Hebben jullie geschenkverpakking?

Een vetplant of cactus als cadeauWat een geweldig idee!

Voorlopig zijn we spijtig genoeg nog niet in staat om geschenkverpakking aan te bieden.
Een succulent of cactus laat zich immers niet zo eenvoudig inpakken met geschenkverpakking.

Maar beloofd, we werken er aan!

Intussen kan je gerust een succulent bestellen als cadeau, en vergeet dan zeker niet een bijhorend wenskaartje bij je bestelling te voegen.

Zijn er nog andere bijkomende wensen? Voeg deze dan zeker even toe aan de opmerkingen bij het plaatsen van je bestelling.

Hoe kan ik betalen?

Bij het plaatsen van je bestelling op Plantiful.be kan je onmiddellijk online betalen.

We ondersteunen de meest courante betaalmethodes zoals:

  • Bankcontact / Mister cash / Maestro
  • Kredietkaarten – Visa / Mastercard
  • PayPal
  • iDeal (NL)

Veelgestelde vragen over verzending en retour bij Plantiful

Zijn de plantjes voldoende beschermd tijdens de verzending?

Daar kan je op rekenen! Bij Plantiful gebruiken we speciale beschermende plantencups voor vetplanten en cactussen waardoor de cactus-stekels of de blaadjes van de succulenten worden beschermd tijdens de verzending.

Uitgebreide uitleg over onze manier van verpakken en verzenden kan je op deze pagina nalezen.

In uitzonderlijke gevallen kan het zijn dat de blaadjes lichtjes vervormd worden door in de beschermende plantencups te zitten, maar na enkele dagen herstelt de vorm van je plantje zich terug in originele staat.

Het is wel belangrijk om na ontvangst je plantjes zo snel mogelijk uit de doos te halen, zodat ze terug voldoende licht en lucht krijgen. Als de aangekochte planten enkele dagen langer in de doos blijven, zullen de mooie kleuren sneller flets worden en kan je pantje sneller kapot gaan.

Kan ik een bestelling retouren?

Neen, levende producten zoals planten en cactussen kunnen niet worden geretourneerd, omdat er niet gegarandeerd kan worden dat de planten door de koper correct zijn verzorgd.

We zijn er van overtuigd dat we planten en producten van de beste kwaliteit leveren aangezien de planten rechtstreeks hand-picked bij de kweker worden uitgekozen.

Als één van de ontvangen planten of producten (b.v. bijhorende pot) beschadigd is of niet aan de kwaliteit voldoet, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via hello@plantiful.be zodat we een gepaste oplossing kunnen zoeken. Vermeld steeds uw bestelnummer zodat we onmiddellijk weten over welke bestelling het gaat. Voeg indien mogelijk ook enkele foto’s toe van het desbetreffende product.

Ik wil mijn bestelling als cadeau verzenden.

Uiteraard is het steeds mogelijk om onze vetplanten en cactussen aan te kopen als geschenk.
Voor veel mensen is dit een zeer aangenaam cadeau om in ontvangst te nemen.

Momenteel bieden we echter nog niet de mogelijkheid om geschenkverpakking te bestellen bij je aankoop (we werken er wel al aan!).

Je kan er voor kiezen om het pakket gewoon bij je thuis of op kantoor te laten leveren, en de plantjes aan de ontvanger te geven met een bijpassend kaartje uit onze collectie.

Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om je geschenk rechtstreeks te laten bezorgen bij de gelukkige ontvanger.

Vergeet dan zeker niet om via je Track&Trace code van Bpost je pakketje goed op te volgen.
Zo kan je nagaan wanneer je geschenk is aangekomen bij de ontvanger.
Je kan de Track&Trace code ook rechtstreeks doorsturen naar de ontvanger, zodat hij/zij dit kan opvolgen.

Vraag zeker nog eventjes aan de ontvanger om het pakketje zo snel mogelijk uit te pakken.
Als de plantjes te lang in de doos blijven zitten, verliezen ze sneller hun mooie kleur en gaan ze sneller kapot.

Vergeet zeker niet om een leuke boodschap toe te voegen bij je geschenk.
Dit zorgt voor de extra finishing touch.
Bestel daarom ook een toepasselijk kaartje bij je cadeau!

Mijn pakket is onvolledig. Wat nu?

Hebben we toch nog iets over het hoofd gezien?
Dan sturen we jou zo snel mogelijk de overige producten achterna.

Neem hiervoor meteen contact met ons op via hello@plantiful.be en vermeld steeds jouw bestelnummer en het ontbrekende product.

Op deze manier kunnen we je bestelling in detail nakijken om na te gaan wat er juist is misgelopen.
Indien er reeds betaalde producten ontbreken in je pakket, proberen we deze zo snel mogelijk achterna te sturen.

Mijn pakket is beschadigd. Wat moet ik doen?

Als ondanks de met veel zorg en liefde ingepakte plantjes en producten, voorzien van de nodige beschermende verpakking en materialen, toch beschadigd zijn, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via hello@plantiful.be.

Daarna kunnen we zo snel mogelijk zoeken naar een gepaste oplossing voor jouw probleem.
Vermeld steeds jouw bestelnummer en voeg een aantal foto’s toe met een grondige omschrijving van het probleem, zodat we onmiddellijk weten over welke bestelling en welk probleem het juist gaat.

Veelgestelde vragen over miniplantjes voor gelegenheden

Hoe groot zijn de plantjes?

De mini plantjes hebben een doorsnede pot van 5,5 cm. De hoogte van de plantjes is verschillende van plantje tot plantje, maar varieert doorgaans tussen enkel centimeter tot maximum 6 à 8 cm (exclusief potje).

De kunststof potjes hebben een hoogte van 5,8 cm. De terracotta potjes hebben een hoogte van 5,9 cm, waarvan een dikkere rand van ongeveer 1,6 cm.

Plantiful - Mini cactussen

Ben ik verplicht om potjes en plantenlabels te bestellen?

Neen, Je kan zelf een keuze maken. Enkel de plantjes bestellen? Of liever met bijhorend potje? Ook graag een bijhorend gepersonaliseerd plantenlabeltje voor de finishing touch? Het kan allemaal! Contacteer ons om de mogelijkheden samen te bespreken.

Wat kan ik op het houten plantenlabel zetten?

Plantiful Plantenlabels

Je hebt hiervoor zeer veel mogelijkheden, zolang je er maar rekening mee houdt dat de ruimte beperkt is.

Welke leuke combi’s raden wij aan?

  • Babynaam
  • Babynaam + icoon/tekening
  • Een eenvoudige tekening/logo in thema van geboortekaartje
  • Naam van het koppel
  • Naam van het koppel + trouwdatum
  • Een leuke (beperkte) quote
  • Jouw logo + slogan

Het is uiteraard ook steeds mogelijk om de plantenlabels langs beide kanten te graveren, indien één zijde onvoldoende ruimte biedt om jouw boodschap over te brengen. Hou er wel rekening mee dat de prijs voor dubbelzijdige gravure hoger ligt.

Worden de plantjes opgestuurd?

De mini plantjes, zeker in grote hoeveelheden, zijn niet geschikt om op te sturen via een koerierdienst.

We vragen dan ook aan onze lieve klanten om de plantjes zelf op te komen halen in Westerlo (België) na afspraak. Bij grotere hoeveelheden kunnen we de plantjes eventueel aan huis leveren. Hiervoor rekenen we een bijkomende leverkost aan op basis van de afstand van Westerlo tot bij jouw thuis.

Contacteer ons voor meer informatie.

Moet ik een minimum hoeveelheid bestellen?

Om voordeel te maken van het gunstig prijstarief moet je minstens 20 plantjes bestellen. Daarna maakt het niet uit of je er 21 of 650 besteld.

Je vraag niet beantwoord?

Is je vraag nog niet beantwoord? Aarzel niet om ons een berichtje te sturen, we helpen je graag verder.

Of contacteer ons via

Stuur een e-mail
hello@plantiful.be

Contacteer ons via Facebook
/PlantifulShop

Bel ons
+32 474 20 78 50

Login

Lost your password?

Send this to a friend